مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

انقال مالکیت سیم کارت به صورت آنلاین

انقال مالکیت سیم کارت 

همانطور که می دانید پروسه خرید سیم کارت همراه اول به این صورت است که شخص با مراجعه حضوری به مراکز فروش سیم کارت، اقدام به تهیه سیمکارت مورد نظر خود می کند.

با توجه به قیمت سیم کارت های همراه اول، بسیاری از افراد متقاضی خرید سیم کارت همراه اول کارکرده هستند. اما افراد معمولا بعد از خریدن، تغییر نام خط را پشت گوش می‌اندازند و بعد از مدتی متوجه می‌شوند که برای انجام یک سری از کارها به صاحب شماره تلفن نیاز دارند. . حال این امکان وجود دارد که متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و دیگر نمایندگی های همراه اول، بتواند مراحل انتقال سند را انجام دهد. اگر شما نیز به دنبال خرید آنلاین سیم کارت همراه اول هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

 تغییر نام یکی از مهم‌ترین کارهای بعد از تهیه سیم کارت همراه اول که باید به آن توجه شود، تغییر نام است. اگر این کار بلافاصله بعد از خرید صورت نگیرد؛ خدماتی مانند دریافت ریز مکالمات، تعویض سیم کارت و … شامل حال خریدار نمی‌شود. برای مثال بانک‌ها خدمات خود را فقط به کاربرانی ارائه می‌دهند که شماره موبایلی به نام خود داشته باشند.

نکته ی مهمتر اینکه اگر سیم کارتی در اختیار دارید که به نام شما نیست، باید هرچه زودتر نسبت به تغییر مالکیت آن نیز اقدام کنید. برای مثال اگر شماره همراه شما به نام شخص دیگری است، در صورت مهاجرت یا فوت شدن فرد مذکور، درگیر مشکلاتی همچون انحصار وراثت و انتقال قانونی مالکیت سیم خواهید شد.

همچنین اگر قصد دارید که سیمکارت بلا استفاده ی خود را به شخص دیگری واگذار کنید، باید مالکیت آن را از نام خود خارج کنید. در غیر اینصورت مشکلات آتی آن به گردن شما خواهد بود.

با توجه به موارد بالا و شرایط خاصِ دیگر، بهتر است در اسرع وقت به این مسئله پرداخته شود. حال سوالی که در اینجا به وجود کی آید این است که اگر صاحب فعلی تلفن همراه در دسترس نباشد، آیا راهی وجود دارد که بتوان به صورت غیر حضوری؛ خط را از نام یک شخص به شخص دیگری منتقل کرد؟  

پاسخ قطعی خیر است. همانطور که می دانید مراحل انتقال مالکیت سیم کارت شامل مراجعه حضوری فروشنده و خریدار به یکی از نمایندگی‌های اپراتور موردنظر و ارائه مدارک لازم ،دریافت کد انتقال خط، پرداخت هزینه و در نهایت تنظیم سند و امضای آن می‌باشد.

 

 

انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول به چه صورت است؟

  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ابلاغیه ای مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی اعلام کرد که برای هر مشترک تا حداکثر ۱۰ سیم کارت فعال می توان ثبت کرد. شرکت ارتباطات سیار ایران در صورتی که انتقال گیرنده، دارای بیش از ۱۰ سیم کارت فعال باشد پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه تا زمان تعیین تکلیف خط بصورت غیرفعال خواهد بود.

حال به بحث خود بازگردیم که برای به نام زدن سیم کارت همراه اول، حضور خریدار (انتقال گیرنده) و مالک فعلی سیم کارت الزامی می‌باشد. بنابراین، طبق قانون هر دو فرد باید برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول حضور داشته باشند.

برای انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • خریدار و مالک فعلی سیم کارت همراه اول می‌بایست به طور همزمان به یکی از دفاتر خدماتی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنند.
  • پس از حضور در مرکز ارائه خدمات همراه اول، فرد متقاضی باید درخواست خود را برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول ارائه دهد.
  • برای انجام مراحل به نام زدن سیم کارت همراه اول ، افراد می بایست یک سری مدارک را ارائه نمایند تا اپراتور مربوط به آن مرکز مراحل مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول را به درستی انجام دهد.
  • در هنگام انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت توسط اپراتور، یک پیامکی مبنی بر رمز انتقال سیم کارت همراه اول برای مالک ارسال می‌شود که لازم این رمز برای احراز هویت به اپراتور در حال انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت تحویل داده شود.
  • در صورتی که سیم کارت همراه اول دارای بدهی باشد، مالک فعلی سیم کارت می‌بایست قبض میان دوره سیم کارت همراه را پرداخت کند تا مراحل انتهایی انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول انجام شود.
  • در نهایت سند نقل و انتقال سیم کارت تنظیم می‌شود و از خریدار و مالک قبلی سیم کارت امضا و اثر انگشت دریافت می‌شود. بعد از انتقال سیم کارت، پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال می‌شود که نشان‌دهنده درست انجام شدن مراحل مربوط به انتقال مالکیت سیمکارت همراه اول می‌باشد.

توجه داشته باشید که شرایط سند زدن خط در سایر اپراتورها نیز تقریبا به همین شکل است.

 

روش‌های نقل و انتقال سیم کارت همراه اول به ۲ صورت انجام می شود


1- به صورت حضوری

مشترکین تلفن همراه می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و درصورت عدم منع قانونی نسبت به نقل و انتقال اقدام نمایند.

2- با استفاده از همراه یار(سرویس خدمات در محل همراه اول)

انتقال سند سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

شرایط دریافت خدمت واگذاری سیم کارت همراه اول و مدارک موردنیاز به صورت زیر است:

  • مراجعه همزمان فروشنده و خریدار (انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده)
  • اصل و تصویر کارت ملی فروشنده
  • اصل و تصویر کارت ملی خریدار
  • سیم کارت فعال
  • پرداخت صورت‌حساب میان دوره (تایید وصولی صورت‌حساب میان دوره توسط دفتر خدمات ارتباطی الزامی است)
  • ارائه کدپستی ۱۰ رقمی خریدار
  • تنظیم سند نقل و انتقال و درج امضاء و اثر انگشت

 

 

بر اساس اعلام همراه اول، تعرفه تغییر نام سیم کارت اعتباری همراه اول ۱۵۰.۰۰۰ ریال و سیم کارت دائمی همراه اول ۲۵۰.۰۰۰ ریال بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد که در زمان انتقال سند دریافت می‌گردد.

با توجه به شرایط و مدارک، حالا علت اینکه چرا این کار به صورت غیر حضوری انجام نمی‌شود مشخص شد زیرا هر دو نفر باید با مدارک خود احراز هویت شوند و برای عقد رسمی قرارداد، اثر انگشت خود را ثبت کنند که در صورت آنلاین بودن، این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. مگر آنکه در آینده شرایط تغییر نام سیم کارت همراه اول تغییر کند و به صورت آنلاین شود.

 

انتقال سند سیم کارت همراه اول با استفاده از سرویس همراه یار

امروزه یکی از سرویس‌هایی که به دلیل تمایل به عدم حضور در محل‌های ارائه خدمات و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مورد توجه قرار گرفته سرویس خدمات (همراه یار) در محل است که به منظور ارائه خدماتی آسان با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتری ارائه می‌گردد.

با استفاده از این خدمت مشتریان می‌توانند خدمات درخواستی خود را در کوتاهترین زمان در محل مورد نظر دریافت کنند. هدف از ارائه این خدمت خلق تجربه ای متفاوت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

 

۱۴۰۳/۴/۲۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت