مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

سیم کارت اعتباری ات رو به دائمی تبدیل کن

 سیم کارت اعتباری

تقریبا همه اپراتورهای اصلی و مجازی چند مدل سیم کارت را به مشترکان خود ارائه می دهند. سیم کارت های دائمی و اعتباری یکی از این سیمکارت ها می باشد. در این میان عده ای قادر به خرید سیم کارت های دائمی نمی شوند. باید به شما بگوییم که نگرانی وجود ندارد، تمامی اپراتورهای تلفن همراه  در حال حاضر سرویسی با عنوان تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی را راه اندازی کرده اند.

با استفاده از این سرویس کاربر می تواند به راحتی و بدون خرید سیم کارت دائمی، خط اعتباری خود را با طی چند مرحله کوتاه به سیم کارت دائمی تبدیل کرده و دیگر با دردسر های سیم کارت های اعتباری نظیر خرید شارژ خداحافظی کند. نکته مهمی که اپراتور ها به آن اصرار دارند عدم تغییر شماره است که طی آن شماره فرد ثابت مانده و صرفا نوع سیم کارت آن تغییر پیدا می کند.

دردسرهای داشتن یک سیم کارت اعتباری همیشه پا برجاست. وقتی درست وسط یک مکالمه مهم با پیام یک دقیقه تا پایان مکالمه مواجه می شویم و دیگر کاری از دستمان بر نمی آید. یا این که پس از برقراری مجدد تماس باید به فردی که پشت خط بوده توضیح دهیم که شارژ و اعتبار سیم کارت به پایان رسیده و قطع شدن مکالمه ناشی از کمبود اعتبار سیم کارت بوده است. این ها همگی از جمله دلایلی هستند که بسیاری از افراد تمایل چندان زیادی به استفاده از سیم کارت های اعتباری ندارند.

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

همانطور که در بالا نیز ذکر شده، تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت دائمی کار سختی نیست. در سالهای قبل صرفا مالک خط باید همراه با مدارک شناسایی خود به یکی از سه مرکز ذکر شده یعنی فروشگاه های همراه اول، مراکز تلفن ثابت یا نمایندگی های همراه اول مراجعه نموده و با پرداخت حدود صد هزار تومان بدون تغییر شماره و حتی پیش شماره، سیم کارت خود را دائمی کند. اکنون نیز می توانید بدون مراجعه به مراکز فروش سیم کارت و با استفاده از اپلیکیشن همراه من به راحتی خط اعتباری خود را به سیم کارت همراه اول دائمی تبدیل کنید.

یعنی اگر یک سیم کارت 0919 داشته باشید، می توانید همان سیم کارت را به یک سیم کارت دائمی تبدیل کرده و با پیش شماره 0919 همچنان استفاده نمایید.

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول چقدر می باشد؟

همراه اول در حال حاضر هزینه ای برای تغییر سیم کارت در نظر نگرفته است. اما مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت قبض از مشترک دریافت می کند. به این ترتیب فرد با پرداخت مبلغ یکصد و سی و شش هزار تومان می تواند سیم کارت خود را به نسخه دائمی تبدیل کند؛ البته این هزینه تبدیل نیست و صرفا این مبلغ از مشترک اخذ می شود تا اگر نسبت به پرداخت قبوض خود کوتاهی انجام داد همراه اول بتواند مبلغ قبض را از این میزان کسر نماید و به نوعی تضمینی برای پرداخت قبوض است.

برای تبدیل سیم کارت باید این مبلغ را یعنی همان یکصد و سی و شش هزار تومان را در حساب سیم کارت اعتباری داشته باشید؛ در واقع باید سیم کارتتان را به همین مبلغ شارژ کنید که 36 هزار تومان از این مبلغ برای تضمین پرداخت منظور می گردد. از طرفی در صورتی که میزان شارژ موجود در سیم کارت اعتباری بیش از مبلغ مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت باشد، این مبلغ مازاد در قبوض صادره آتی لحاظ می شود و همراه اول این قول را داده که حق مشترک در این زمینه پایمال نخواهد شد.

چرا باید برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی هزینه پرداخت کنیم؟

اساسا اخذ مبالغی از این دست در تبدیل سیم کارت صرفا به این خاطر است که ضمانتی برای پرداخت قبوض باشد تا کاربر از حد مجاز گذر نکند. اخیرا نیز اپراتور ها در سیم کارت های دائمی خود میزان مبلغی را وضع کرده اند که اگر مشترک هزینه قبضش بیش از آن مبلغ شود، تلفن او با قطعی مواجه می شود. یعنی دیگر فرد امکان برقراری تماس و ارسال پیامک و سرویس های مختلف را نخواهد داشت. یعنی وقتی مثلا مبلغ قبض از 100 هزار تومان بیشتر شود، اپراتور به صورت خودکار سیم کارت را قطع یا به صورت یک طرفه خواهد کرد و تا زمانی که مشترک قبض ماهیانه خود را پرداخت نکند این وضعیت ادامه پیدا می کند.

 

در مورد سایر هزینه های تبدیل سیم کارت نیز باید به این موضوع اشاره کرد که اساسا اپراتور همراه اول در سایت خود و همچنین اطلاع رسانی ها، حداکثر مبلغ پرداختی برای تبدیل سیم کارت را یکصد و سی و شش هزار تومان اعلام کرده است. به همین دلیل پرداخت مبلغی بیش از این اساسا ارتباطی به همراه اول نداشته و اگر کسی مبلغی بیش از این را از شما به عنوان مشترک درخواست کرد لازم است مراتب را به اطلاع همراه اول از طریق شکایت رسانده و آن را پیگیری نمایید.

محدودیت در نقل و انتقال سیم کارت تبدیل شده تا ۶ ماه

نکته دیگری که در مورد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی باید مد نظر قرار بگیرد، این است که سیم کارت اعتباری مورد نظر باید حداقل 6 ماه فعال بوده باشد. یعنی از زمان فعالسازی خط توسط همراه اول 6 ماه گذشته باشد. در غیر این صورت امکان تبدیل شماره برای مشترک فراهم نخواهد بود.

همچنین اگر سیم کارت اعتباری را به دائمی تبدیل کنید، حداقل تا 6 ماه امکان نقل و انتقال آن را نیز نخواهید داشت. یعنی اگر بخواهید طی این مدت سیم کارت خود را به فرد دیگری واگذار کرده و بفروشید نمی توانید آن را سند بزنید. از جمله خطرات این مسئله این است که در صورتی که فردی که سیم کارت را در اختیارش قرار داده اید اقدام به کلاهبرداری یا هرگونه تخلف کند، دستگاه قضایی با شما به عنوان مالک طرف خواهد بود. در این حالت فرد مجرم و خاطی می تواند قانون گریزی کرده و تمام مسائل حقوقی متوجه مالک رسمی سیم کارت یعنی شما باشد.

 تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول راه برگشت ندارد

در صورتی که از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی پشیمان شوید، هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. به بیان دیگر، به هیچ وجه نمی توانید سیم کارت دائمی را اعتباری کنید و اساسا تبدیل سیم کارت یک عمل برگشت ناپذیر به حساب می آید. در صورتی که بخواهید مجددا از سیم کارت اعتباری استفاده کنید می بایست یک سیم کارت جدید تهیه نمایید!

همچنین اگر سیم کارتی که دارید از نوع سیم کارت های دیتا، درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی باشد، همراه اول این امکان را به شما نخواهد داد تا آن را به سیم کارت های دائمی تبدیل کنید.

کد دستوری تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

بسیاری از مشترکان به کد های دستوری عادت کرده اند و در هر مسئله ای به دنبال کد های دستوری می گردند تا مشکلات خود را خیلی سریع مرتفع کنند. به عنوان مثال در خرید شارژ یکی از متداول ترین روش های افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری، استفاده از کد های دستوری است.

در زمینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی اما شرایط متفاوت می باشد؛ برای اینکه سیم کارت خود را تبدیل کنید می بایست برخی مفاد حقوقی در مورد سیم کارت های دائمی را بپذیرید و پذیرش این مسئله نیاز به تکمیل و پر کردن برخی فرم ها و امضای آنها توسط مالک سیم کارت دارد که در آینده مشکلات حقوقی به وجود نیاید.

به این ترتیب برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائم، حضور مالک سیم کارت و تکمیل فرم ها الزامی است. در واقع هیچ کد دستوری و یا سایتی تاکنون برای تکمیل روند تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از سوی همراه اول ارائه نشده است. به نظر می رسد عدم وجود ساز و کار مناسب این اقدام و البته نیاز های حقوقی موجب شده که تا کنون اپراتور همراه اول این خدمت خود را محدود به حضور فیزیکی مالک سیم کارت کرده باشد تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد.

 

۱۴۰۳/۶/۶

نظرات کاربران

علی احمدی
سلام من پیش شماره 0911اعتباری باکدگیلان هستم میتونم به دائمی تبدیل کنم؟
جم سیم کارت
بله می تونید
سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت