مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

چگونه ترابرد سیمکارت را انجام دهیم ؟

ترابرد سیم کارت

ترابرد یا انتقال شماره سیم کارت، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره واحد از‌ اپراتور های مختلف تلفن همراه استفاده کنند. به ‌عبارت‌ دیگر در صورت وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند.

ترابرد سیمکارت قدمتی ۱۵ ساله دارد و امروزه در بیش از ۷۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، سوئد، اسپانیا، انگلستان و ایران انجام می‌شود. ترابرد به معنی تغییر اپراتور با همان شماره. در واقع شما میتوانید اپراتور سیمکارت خودتان را تغییر دهید بدون اینکه شماره تان تغییر کند و یا اینکه مجبور ب خرید سیم کارت از اپراتور جدید شوید. به عنوان مثال اگر سیم کارت همراه اول هستید می‌توانید به ایرانسل ترابرد سیمکارت کنید. در نتیجه افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند شماره فعلی خودشان را تعویض کنند، ترابرد پذیری فرصت بسیار مناسبی برای آنها میباشد. همچنین تعرفه پرداختی اپراتور پذیرا برای کاربر اعمال می‌شود.

 مزایای ترابرد سیم کارت

قابلیت انتقال شماره تلفن همراه (MNP) سرویسی است که به مشترکین تلفن همراه اجازه می‌دهد تا اپراتور مخابراتی را با حفظ همان شماره تلفن تغییر دهند. ترابرد خط را می‌توان تغییر شبکه سیمکارت بدون نیاز به تغییر شماره تلفن نیز تعریف کرد. به عنوان مثال اگر خط شما همراه اول است و می‌خواهید از خدمات ایرانسل استفاده کنید می‌توانید با حفظ شماره تلفن خود به شبکه ایرانسل وصل شوید. این قابلیت مزایای زیادی دارد. از جمله آنکه:

  • به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپراتوری را انتخاب کنند که نیازهای آن‌ها به خدمات مختلف را برآورده کند
  • کاربران به جای متحمل شدن هزینه‌های مرتبط با خدمات اپراتورهای دیگر و یا تعویض سیمکارت می‌توانند از مزایای مربوط به خطوط مختلف استفاده کنند.

 

چگونه سیم کارت خود را از ایرانسل به همراه اول ترابرد کنیم؟

به دو روش میتوانید ترابرد سیمکارت را انجام دهید؛ غیر حضوری و حضوری

برای خرید اقساطی سیم کارت ۹۱۲ از جم سیم کارت سیم کافیست با مشاوران ما در تماس باشید ….

ترابرد غیر حضوری

۱.  ابتدا به پرتال ترابرد همراه اول به آدرس join.mci.ir مراجعه و فرم درخواست آنلاین ترابرد سیم‌ کارت را تکمیل نمایید.

۲. پس از ثبت درخواست آنلاین ترابرد، سیمکارت شما حداکثر پس از ۲۴ ساعت به صورت رایگان به آدرس شما ارسال و با ارایه کارت ملی می‌توانید سیم‌کارت خود را تحویل بگیرید

۳.  سیم‌کارت جدید شما پس از تایید ترابرد سیمکارت و اتمام پروسه مربوطه فعال خواهد شد.

نکته ایی که وجود دارد؛ پس از ثبت‌نام یک کد پیگیری به شما ارائه میشود که نگه داشتن آن تا پایان فرآیند ترابرد ضروری است.

ترابرد حضوری

۱.  به یکی از دفاتر یا فروشگاه‌های همراه اول مراجعه و فرم درخواست ترابرد سیم‌کارت را تکمیل کنید.

۲. ارائه کارت شناسایی، ثبت اثر انگشت و دریافت سیم‌کارت جدید

۳. سیم‌کارت جدید شما پس از تایید ترابرد و اتمام پروسه مربوطه فعال خواهد شد.

ایا سیم کارت دائمی قابل ترابرد هستند؟

بله سیم کارت های دائمی قابل ترابرد هستند شما میتوانید به راحتی ترابرد پذیری را انجام دهید.

سیم کارت های اعتباری و دائمی اپراتورها چه تفاوت هایی باهم دارند؟

سیم کارت های اعتباری قیمت بسیار کمی نسبت به سیم کارت های دائمی دارند و مشترکین سیم کارت های اعتباری کنترل بیشتری روی میزان اعتبار و استفاده ای که از خطوط خود می کنند، دارند. اما سیم کارت های دائمی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و احتیاجی به خرید اعتبار ندارید کاربران این سیم کارت ها می توانند تا سقف ودیعه پرداختی از خط خود استفاده و در پایان هر ماه هزینه های وارده را به صورت قبض پرداخت نمایند. همچنین هزینه برقراری تماس و پیامک در این نوع سیم کارت ها به نسبت پایین تر بوده و خرید و فروش آن ها نیز از رونق خوبی برخوردار است.

برای خرید سیم کارت همراه اول کافیست اینجا کلیک کنید …..

ترابرد به همراه اول

برای ترابرد به همراه اول علاوه بر دو روش حضوری و غیرحضوری روش تلفنی نیز وجود دارد:

روش حضوری ترابرد به همراه اول

روش حضوری جهت ترابرد به همراه اول مشابه روش حضوری ترابرد به ایرانسل است. برای این کار مانند روال قبلی باید به دفاتر همراه اول مراجعه کنید و با تکمیل فرم، سیمکارت جدید را دریافت کنید.

روش غیر حضوری ترابرد به همراه لول

  • در روش غیرحضوری ترابرد به همراه اول به ایرانسل باید به سامانه همراه اول مراجعه کنید.
  • با مراجعه به سایت فرمی برای شما نمایش داده می‌شود که با پر کردن آن می‌توانید سیمکارت جدید را دریافت کنید.
  • این مراحل نیز دقیقا مشابه مراحل قبلی است و برای هر دو اپراتور ایرانسل و رایتل مشابه است.

روش تلفنی ترابرد به همراه اول

همراه اول سامانه تلفنی را نیز جهت سهولت دسترسی مشترکین خود به خدمات مختلف از جمله ترابرد ایجاد کرده است. در روش تلفنی شما می‌توانید از طریق شماره 9990 نسبت به ترابرد خط خود اقدام کنید.

ترابرد به رایتل

ترابرد رایتل به دو صورت حضوری و غیر حضوری است.

روش حضوری شامل مراجعه به دفاتر رایتل است. شما با مراجعه به دفاتر رایتل و پر کردن فرم مربوط به آن می‌توانید نسبت به ترابرد خط خود اقدام کنید و سیمکارت جدید را دریافت کنید.

روش غیرحضوری ترابرد رایتل

برای روش غیرحضوری ترابرد به رایتل باید به سامانه رایتل مراجعه کنید.

روش لغو ترابرد خط

برای لغو ترابرد نیز می‌توانید از طریق روش حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. منظور از روش غیرحضوری مراجعه به سامانه ترابرد اپراتورها و انتخاب گزینه لغو ترابرد است. البته برای لغو ترابرد همراه اول می‌توانید از سامانه تلفنی که پیش از این معرفی کردیم نیز استفاده کنید.

کدام سیم کارت بهتر است دائمی یا اعتباری

بدون شک سیم کارتهای دائمی ارزش هزینه کردن بالا را دارد چرا که شما در طول ماه احتیاج به یک بار خرید اعتبار ان دارید و در ماه های بعدی با پرداخت هزینه ناچیز ان را مجدد تمدید میکنید

 

سخن نهایی

ترابرد خط یک ویژگی ارزشمند در ارتباطات راه دور است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی از خدمات سایر اپراتورها استفاده کنند. این کار در کنار مزایای مختلفی که به آن اشاره کردیم در ایجاد رضایت مشترکین از خدمات مختلف اپراتورها نیز نقش مهمی دارد. از طرفی ترابرد خط را می‌توان یک پیشرفت قابل توجه دانست که کاربران را توانمند می‌کند و به توسعه صنعت ارتباطات راه دور کمک می‌کند.

 

 

 

۱۴۰۳/۵/۲۱

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت