مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

قیمت سیم‌کارت و رشد 700 درصدی آن

 

قیمت سیم کارت

همانطور که همه می دانند سیم کارت های اپراتور بزرگ همراه اول، دارای گران‌قیمت‌ترین سیم‌‌کارت‌ ها در بازار است. بعد از این اپراتور، ایرانسل و رایتل قرار دارند. اکثر مردم با شنیدن خرید سیم کارت ایرانسل و رایتل، فکر می کنند که این سیم کارت ها دارا ارزش و قیمت پایینی هستند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید  سیم‌کارت‌های ایرانسل و رایتل قیمت پایینی دارند، سخت در اشتباه اید چون قیمت این سیم کارت ها نیز با توجه به رند بودنشان به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

قیمت‌های نجومی بازار سیم‌کارت، اپراتورها را بر آن داشته تا شماره‌های رند صفر را در فروشگاه‌های خود به مزایده بگذارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشتریان، حاضر به پرداخت چند ده و حتی چند صد میلیون برای یک سیم‌کارت تلفن‌همراه هستند.

بهتر است بدانید که قیمت سیم‌کارت‌ها در بازار آزاد بسیار عجیب‌وغریب‌تر است. در حال حاضر رندترین شماره تلفن‌همراه ۸۰ میلیارد و بالاتری قیمت دارد و فعالان بازار حاضر به پرداخت چنین رقمی برای خرید سیم کارت کارکرده هستند. این در حالی است که همین سیم‌کارت حدود هفت یا هشت سال پیش، یک میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود.

البته این افزایش قیمت تنها به یک سیم‌کارت خاص محدود نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد قیمت‌ها در بازار سیم‌کارت در بازه زمانی ۸ ساله، حدود ۷۰۰ درصد بوده است.شاید به همین دلیل است که اخیرا علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که «سیم‌کارت موبایل افراد می‌تواند جز وثایق بانکی محسوب شود و هدف از این کار سهل کردن وثایق بانکی است.»

چرا قیمت‌ سیم‌کارت بالا رفت؟

به دنیال دلیل این موضوع رفتیم و از فروشندگان و دفاتر فروش سیم کارت سوال کردیم. یکی از فروشندگان سیم‌کارت درباره علت افزایش عجیب قیمت این محصول می‌گوید: دلیل اصلی این موضوع اتمام سیم‌کارت‌های صفر همراه اول با پیش شماره ۹۱۲ و در نتیجه عرضه نشدن آن توسط این اپراتور است. بعد از این اتفاق، قیمت‌ها یکباره روند افزایشی به خود گرفتند و این ماجرا روی سایر سیم‌کارت‌ها نیز تاثیر گذاشت. او ادامه می‌دهد: همچنان تقاضا برای خرید سیم‌کارت‌های کد یک، دو و سه بالا است و از سوی دیگر آنها فروشنده زیادی ندارند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت‌ها است.

آیا آنتن‌دهی همه سیم‌کارت‌ها یکسان است؟

این فعال بازار در پاسخ به این پرسش که آیا در بحث آنتن‌دهی یا سایر خدمات بین شماره‌ها تفاوتی وجود دارد؟ اضافه می‌کند: خیر؛ به هیچ عنوان تفاوتی در ارائه خدمات نیست و قیمت‌ها صرفا براساس رندی و پیش‌شماره سیمکارت‌ها تعیین می‌شود.این فروشنده سیم‌کارت ادامه می‌دهد: درجامعه ما سیم‌کارت به یک کالای لوکس تبدیل شده است. اگر تاجر یا فرد ثروتمندی از یک سیم‌کارت اعتباری استفاده کند، سایرین این موضوع را کسرشان او می‌دانند.او درباره قیمت سیم‌کارت‌های سایر اپراتورها نیز می‌گوید: سیم‌کارت‌های ایرانسل و رایتل نیز به ترتیب بعد از سیم‌کارت‌های دائمی همراه‌اول قرار دارند. قیمت آن‎‌ها با توجه به رندی شماره متغیر است و ممکن است در برخی موارد به نیم میلیارد تومان هم می‌رسد.

رشد قیمت سیم کارت چه زمانی متوقف می شود؟

این کارشناس در پاسخ به این پرسش که چه موقع رشد قیمت سیم‌کارت در بازار متوقف می‌شود؟ می‌گوید:

رشد در بازار سیم‌کارت هم مانند هر بازار دیگری براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و تا زمانی که جامعه به سیم‌کارت‌های خاص با پیش‌شماره ۹۱۲ توجه نشان دهد و این ذهنیت تغییر نکند، رشد قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

 

۱۴۰۳/۵/۱۲

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت