مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مزیت تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

تبدیل سیم کارت

خطوط دائمی و اعتباری یکی از انواع سیم کارت هایی است که در همه ی اپراتور های تلفن همراه در کشور یافت می شود. بسیاری از افراد دلایل خاص خود را برای خرید سیم کارت های اعتباری دارند. در این مقاله از جم سیم کارت به بررسی مزیت های تبدیل خطوط اعتباری به دائمی پرداخته ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدای این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که چرا عده ای رو به خرید سیم کارت های اعتباری می آوردند. برخی افراد سیم کارت های اعتباری را دارای کارایی بیشتر می دانند. این گروه معتقدند که فرد در زمانی که گرم صحبت می شود، حداقل به اندازه جیبش مکالمه می کند و دیگر حتی در صورتی که حواسش به زمان مکالمه نباشد هم نمی تواند بیشتر از هزینه ای که در نظر گرفته مکالمه کند. اما در سیم کارت دائمی ممکن است با یک قبض چند صد هزار تومانی مواجه شود، به همین خاطر سیم کارت های اعتباری را به دائمی ترجیح می دهند.

اما همین مشکلات موجب می شود که گاهی دارندگان سیم کارت های اعتباری بخواهند از یک سیم کارت دائمی استفاده کنند که این کار نیز مستلزم هزینه و دردسرهای زیادی است. مثلا وقتی سیم کارت را تغییر می دهیم می بایست به تک تک دوستان و آشنایان پیام دهیم و آن ها را از شماره جدید خود با خبر کنیم. این مسئله نیز می تواند از مشکلات مهم خرید یک سیم کارت دائمی جدید به جای سیم کارت اعتباری باشد.

آیا راه چاره ای وجود دارد؟

خوشبختانه اپراتورها برای این مسئله چاره ای آسان اندیشیده اند. تقریبا همه اپراتورهای اصلی و مجازی در حال حاضر سرویسی با عنوان تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی راه اندازی کرده اند. با استفاده از این سرویس کاربر می تواند به راحتی سیم کارت خود را با طی چند مرحله کوتاه به سیم کارت دائمی تبدیل کرده و دیگر با دردسر های سیم کارت های اعتباری خداحافظی کند. نکته مهمی که اپراتور ها به آن اصرار دارند عدم تغییر شماره است که طی آن شماره فرد ثابت مانده و صرفا نوع سیم کارت آن تغییر پیدا می کند.

آیا می توان سیم کارت اعتباری همراه اول را به دائمی تغییر داد؟

همراه اول یکی از پیشتازان ارائه سرویس تعویض سیم کارت اعتباری به دائمی است. اکثر مردم ما سیم کارت های دائمی را به عنوان سیم کارت هایی می شناسند که با پیش شماره های همراه اول آغاز می شود. یعنی سیم کارت 0912، 0913 و... . به همین خاطر سیم کارت های دائمی شرکت های دیگر مانند ایرانسل چندان برایشان شناخته شده نیست.

 

اما همراه اول روش های مختلفی برای تبدیل سیم کارت همراه اول اعتباری به دائمی پیشنهاد کرده است. اپراتور نخست کشور، فروشگاه های خود، مراکز تلفن ثابت یا نمایندگی های همراه اول را به عنوان پایگاه هایی که امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را بصورت حضوری فراهم ساخته اند معرفی می کند. با مراجعه به این مراکز فرد می تواند بدون نیاز به تغییر شماره خود، صرفا با تکمیل چند فرم و البته صرف هزینه ای اندک سیم کارت خود را به یک سیم کارت دائمی تبدیل کرده و بلافاصله از آن استفاده نماید.

 مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که میتوان به آن اشاره کرد بی نیاز شدن نسبت به خرید شارژ است. اینکه می توانید بدون ترس تمام شدن شارژتان به مکالمه بپردازید بزرگترین مزیت تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی به شمار می رود. یکی دیگر از مزایای تبدیل سیم‌کارت های اعتباری به دائمی همراه اول استفاده از تعرفه‌های پایین تر است. 

برای مثال هر دقیقه مکالمه از سیم کارت همراه اول به همراه اول و یا تلفن ثابت برای سیم کارت های دائمی مبلغ 599 ریال و برای سیم کارت های اعتباری 899 ریال می باشد. این فقط یک مزیت از هزاران مزیت تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی بود؛ سیم کارت های دائمی همواره مزیت های بیشتری نسبت به سیم کارت های اعتباری داشته و دارند.

شرایط تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

اگر می خواهید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید، لازم است سیم کارت اعتباری تان در شرایط فعال و نرمال باشد؛ یعنی دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل نگردیده و کاملا فعال باشد.

مرحله اول: مراجعه صاحب سیم کارت به مراکز اعلامی مجاز

برای حضور در مراکز اعلامی توسط همراه اول برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می بایست شخص مالک سیم کارت به همراه کارت ملی و البته سیم کارت در محل حضور یافته و فرم های مربوطه را تکمیل نماید.

تنها مالک اصلی سیم کارت حق دارد فرم های مربوطه را پر کرده و درخواست تبدیل سیم کارت کند. در صورتی که فردی غیر از مالک اصلی اقدام به تغییر سیم کارت کند، همراه اول می تواند هیچ کدام از هزینه های پرداختی را به فرد باز نگردانده و سیم کارت را از دائمی مجددا به اعتباری برگرداند؛ این مسئله می تواند همچنین موجب شکایت کیفری نیز بشود و حتی می تواند ادعای خسارت نیز داشته باشد! به همین خاطر بهتر است ریسک نکرده و طبق قوانین عمل کنید؛ یعنی شخص مالک سیم کارت اقدام به تغییر نوع سیم کارت کند.

مرحله دوم: تکمیل فرم های مربوطه

فرم های از پیش آماده ای در مراکز تعویض سیمکارت اعتباری به دائمی وجود دارد که شما می بایست آن ها را تکمیل نمایید. مواردی که در این فرم ها باید تکمیل شود شامل اطلاعات فردی شما، آدرس و شماره خط شماست. همچنین اطلاعات و توضیحاتی در این فرم ها ذکر شده برای مطالعه نمایید.

مرحله سوم: پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت

اگر فرد در سیم کارت اعتباری خود همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، مبلغی بیش از هزینه های تغییر سیم کارت به دائمی داشته باشد، مشترک بستانکار بوده و در اولین قبض صادره روی حساب او این شارژ اضافه اعمال خواهد شد.

مرحله چهارم: دریافت سیم کارت دائمی

تبریک می گوییم. پس از طی مراحل فوق بلافاصله سیم کارت اعتباری شما تبدیل به سیم کارت دائمی همراه اول شده و می توانید از امکانات و ویژگی های آن استفاده نمایید. 

پس از تبدیل سیم کارت، تکلیف بسته های فعال اینترنت چه می شود؟

سوالی که بسیاری از مشترکینی که می خواهند سیم کارت خود را تبدیل کنند می پرسند این است که پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی سرنوشت بسته های فعال روی سیم کارت چه خواهد شد و آیا این بسته ها از بین می رود یا به طور کامل منتقل می شود؟

همراه اول در پاسخ به این مسئله می‌گوید اگر بسته فعال، توسط سیم کارت های دائمی نیز قابل ارائه باشد می تواند در سیم کارت جدید نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اما اگر بسته های فعال از جمله خدماتی باشد که در سیم کارت های دائمی قابل ارائه نیست، همراه اول هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت؛ منظور از خدمات و بسته هایی که قابل انتقال نیستند انواع شارژ فوق العاده، شارژ جوانان و بانوان، سرویس چتر اضطراری و جمعه های رویایی و البته بسته های ترکیبی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

چند نکته مهم دیگر در تبدیل سیم کارت

امکانات ویژه سیم کارت های دائمی نظیر پرداخت صورتحساب از طریق کدهای دستوری و سامانه های مختلف و همچنین سرویس های گوناگون ویژه سیم کارت های دائمی، تنها پس از 24 ساعت از تبدیل سیم کارت برای مشترک فراهم خواهد بود و می تواند از این امکانات نیز به راحتی بهره ببرد.

نکته دیگری که در خصوص تبدیل سیم کارت ها باید در نظر داشت این است که این عمل، می تواند سیم کارت اعتباری شما را شامل برخی ویژگی های دیگر سیم کارت های دائمی مانند قطع سرویس و سلب امتیاز و .. نیز کند. به همین خاطر بهتر است در پرداخت قبوض خود دقت لازم را داشته باشید تا با قطعی سرویس دهی توسط اپراتور مواجه نشوید و مشکلاتی از این دست را از خود دور نمایید.

کد دستوری تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

بسیاری از مشترکان به کد های دستوری عادت کرده اند و در هر مسئله ای به دنبال کد های دستوری می گردند تا مشکلات خود را خیلی سریع مرتفع کنند. به عنوان مثال در خرید شارژ یکی از متداول ترین روش های افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری، استفاده از کد های دستوری است.

در زمینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی اما شرایط متفاوت می باشد؛ برای اینکه سیم کارت خود را تبدیل کنید می بایست برخی مفاد حقوقی در مورد سیم کارت های دائمی را بپذیرید و پذیرش این مسئله نیاز به تکمیل و پر کردن برخی فرم ها و امضای آنها توسط مالک سیم کارت دارد که در آینده مشکلات حقوقی به وجود نیاید.

به این ترتیب برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائم، حضور مالک سیم کارت و تکمیل فرم ها الزامی است. در واقع هیچ کد دستوری و یا سایتی تاکنون برای تکمیل روند تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از سوی همراه اول ارائه نشده است. به نظر می رسد عدم وجود ساز و کار مناسب این اقدام و البته نیاز های حقوقی موجب شده که تا کنون اپراتور همراه اول این خدمت خود را محدود به حضور فیزیکی مالک سیم کارت کرده باشد تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد.

 

 

۱۴۰۳/۶/۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت